San Juan de Villapañada - Salas 20,2 km

Eredeti

A második szakasz, aki Gradóban aludt, jó lejtőkkel kezdi a napot San Juan de Villapañadáig és Fresno csúcsáig. Egy üdítő lélegzetvétel és egykor irigylésre méltó, most az A-63 által elhomályosított kilátások után ereszkedünk le San Marcelo és La Doriga felé. Innen a Casas del Puente-i úthoz egy esőben nagyon csúszós ösvény vezet le. Közvetlenül ezután az útiterv a következő Cornellana-ba megy, amelyet a Narcea lazacfolyó fürd, és Llamason, Quintanán és Casazorrinán keresztül halad tovább a célállomás felé.

Az előző nap lépéseit követve ismét átkelünk a La Reguerán , és a szálló felé vezető útkereszteződés után megérkezünk a kereszteződéshez, ahol a Venta del Cuerno található , amely régen stratégiai pont volt a pihenő kereskedők és utazók számára. Jobbra fordulunk, és szembenézünk a felhajtókkal, amelyek a Virgen del Fresno szentélyhez vezetnek . Útközben még néhány környéket nézegetve a kilátás pazar, csak az autópálya rontja el, amely egyik végétől a másikig vérzi a völgyet.

Km 2,3. El Fresno hágó

Ha felértünk a csúcsra, lehetőségünk van közelről meglátogatni ezt a 16. és 17. századi szentélyt, amely Partido de los Montes néven ismert helyen található . A napot a Novenario-ból a Virgen del Fresnóhoz intézett imát idézve folytatjuk : „Légy értünk, ó, Virgen del Fresno, világító jelzőfény, amely vezet minket, őrangyal, aki védelmez, és szilárd bot, amely eltart minket”. A pályán való ereszkedés nagyszerű panorámát nyújt, San Marcelo magja völgyek és dombok sorozatának ad helyet. Elhaladunk a Meredal híd mellett, amely mellett egy szökőkút található, majd az autópálya hídja után beérünk San Marceloba, a La Doriga plébánián található faluba, amely már Salas tanácsához tartozik.

Km 3,6. Szent Marcellus

A San Marcelo kijáratnál, az autópálya bekötő körforgalmánál balra fordulunk, és átkelünk egy almafákkal teli réten. Közvetlenül ezután a Meredal-patak zúgása elkísér minket La Reaz parányi magjához és a Pelayo püspök által a XII. században felszentelt Santa Eulalia de Doriga templomhoz . A román korból azonban csak egy oldalajtót őriz. A plébániatemplom után La Dorigába érkezünk .

Km 5.2. La Doriga (Bar. Hostel)

Itt van a Ca Pacita csörlő , amelyet Toño üzemeltet. Reggelit, menüt és vacsorát szolgál fel, és van egy hostel (lásd a megfigyelések részt). Az útitervtől jobbra a 14. és 16. század között épült Doriga-palota látható , amelyet kulturális jelentőségű helyszínnek nyilvánítottak. A bár után enyhén felfelé haladunk Veiguina környékén , míg meg nem találjuk az autópálya oszlopai által jelzett rémisztő jelenetet. Szem! , akkor egy keskeny ösvényen kell mennie, amely a bal oldalon bukkan fel. A következő ereszkedésnél nagyon figyelni kell , mert nagyon csúszós. Egy tehenészet után kiérünk az N-634-es úton, a Casas del Puente magasságában (6,7 km)és az országúton át később La Rodriga mellett haladunk el . A folyami park bejáratát balra hagyjuk el, és megérkezünk a Narcea lazacfolyó hídjához , Cornellana kapujához .

Km 7,9. Cornellana (minden szolgáltatás)

A Camino továbbhaladása a városba való belépés nélkül is lehetséges. A híd után egy bal oldali kitérő lehetőséget kínál arra, hogy közvetlenül a San Salvador kolostorba menjünk, egy 1024-ben alapított kolostorba, amelyet később a Cluniac rendnek adományoztak ., aki néhány évszázadig birtokolta. Ma, Isten keze által elhagyva, rehabilitációra vár, ami nem jön el. Javasoljuk, hogy tartson egy kis szünetet és látogasson el Cornellana városába. Ez az egyetlen város, ahol a színpadon szolgálatot teljesítenek, és ez a nap lehetőséget ad egy kis kikapcsolódásra. A városban forduljon balra a Bazar Cuesta mellett, és menjen a José María Caballero sugárútra. Jelzések a kolostorhoz vezetnek, ahol a zarándokszálló található. Balról körbevesszük a kolostort, három testes románkori apszisa mellett. Néhány méter után felszállunk az SL-7- re, ami felmegy Sobrerribába és Cermoño-ba.

Km 9,5. Felső

Átkelünk Sobrerribán az úton, és amikor elérjük a Ramón negyedet, egy ösvényen haladunk át az egyik íven. Az úton való átkelés után már útközben felfelé tartunk , ahonnan csodálatos panoráma nyílik a Nonaya folyó és a Narcea összefolyásánál található Cornellana városára.

Km 10,7. Magas

Több mint fél nappal a zsebünkben egy páratlan, kétségtelenül a színpad legszebb szakaszát élvezhetjük. A hegy lábánál áthaladva az ösvény az erdőn keresztül vezet. A Silices La Cuesta által üzemeltetett kőbánya mellett érkezünk ki, Llamas falu előcsarnoka .

Km 12,4. Lámák (víz és üdítőital árusítása)

Szezonban a központ bejáratánál elhelyezett automatákból hideg italokat lehet kapni. A menetet egy remek galambdúc mellett folytattuk . A Monteagudo felé vezető kitérőt (13,2 km) balra hagyjuk , és egyenesen haladunk tovább. Négyszáz méterrel később elhaladunk La Carril mellett, és majdnem elérve a Nonaya folyó termékeny síkságát, balra fordulunk. Így egy egy kilométeres egyenessel nézünk szembe, amely Quintana városába vezet, amely Santiago de Villazón templomának ad otthont .

Km 14,8. Quintana

A Camino szélén található a Santiago-kút . Továbbhaladva egy pihenővel ellátott szökőkút mellett balra hagyjuk az úttestet, hogy egy emelkedőn haladjunk. Az év nagy részében sáros ösvény áthalad a folyón, és a lehető legjobban a zord domboldalra formálja magát. A Casazorrina hídnál jön össze , amelyen áthaladunk, hogy elérjük ezt a várost.

Km 16,5. Casazorrina (bár-étterem a benzinkútnál, az N-634 lábánál)

Elhagyjuk a várost és átkelünk a Devesa gyaloghídon . Néhány perccel később átkelünk az alábbi autópályán, és átkelünk az N-634-en. A szakasz ezen a pontján meglepő a következő út, enyhe emelkedőben és fák között, ami közelebb visz minket Mallecínhez .

Km 18,8. mallecin

Mallecín és Salas megérintik egymást. Az utóbbiba érve egyenesen továbbhaladhatunk az Avenida del Llaniello mentén, és elérhetjük a Plaza de la Campát, ahol a privát szálló található . Vagy menjen át a fő sugárúton és a Nonaya folyón, és menjen a Menéndez étterembe , ahol most összegyűjtik az önkormányzati szálló kulcsait , a bár mellett, és a Plaza de la Veiga területén található.