Salas - Tineo 20,2 km

Salas földrajzi menedékhelyéről Porciles kis falujába emelkedik, hogy szembenézzen egy síksággal, az éghajlat zordságának áldozatával, amely áthalad Bodenaya és La Espina városain, és La Peredán és El Pedregalon keresztül belép Tineo Tanácsába.

Ha az éjszakát az önkormányzati hostelben töltöttük, akkor a közeli Calle del Puente felé haladunk, hogy átkeljünk a Nonaya folyón , és a fő sugárúton jobbra forduljunk a Plaza de la Campa felé. Ebben áthaladunk a Valdés Salas palotát a középkori toronnyal összekötő boltív alatt . Néhány méterrel később felvesszük a Calle Ondinas -t , amely a jobb oldalon kezdődik, és a gyümölcsfák között egy kényelmes ösvényre érünk, amely a Nonaya mentén halad. Ezen a fotogén szakaszon egyre emelkedünk a magasságban, átkelünk a Borra hídon (2,5 km) , majd később a Carcabón hídon (3,3 km) .

Az utolsó ponton után egy meredek lejtő következik, ami az N-634-re tesz minket . Ezen az útszakaszon párszor elhaladunk egy autópálya viadukt alatt, majd nem sokkal később egy ház mellett balra hagyjuk az utat, hogy egy ösvényre menjünk. Meredek emelkedőn haladunk tovább, és az emelkedőt az autópályával párhuzamos pályán zárjuk le. Így megérkezünk Porcilesbe , egy faluba Bodenaya plébániájában.

Km 5,9. Sertés (Turistaszálló)

Közvetlenül a síkság elérése előtt, egy szélturbinákkal borított hegység alatt ne hagyjuk ki a lehetőséget, hogy felfedezzük a Nonaya folyó forrását, amelyen Salasban kelünk át. Lábunkat (ha az időjárás engedi) a folyó forrása melletti régi mosóhelyen frissíthetjük fel. Itt található a Fontenonaya Pilgrim Inn , amelyet Nico nemrég nyitott meg, és ahol megtalálhatja a Camino igazi szellemét. Továbbutazunk a közvetlen Bodenaya felé. A kereszt és a Santa María templom után jobbra fordulva elérjük az Álex által alapított zarándokszállót és a Camino Primitivo történelmi részét.. 2007 nyarán megalapította a leghagyományosabb jakab-kori vendégszeretetet ezen az asztúriai plébánián, és azóta is nyitva áll háza ajtaja a zarándokok előtt. David Carricondo 2015 elején vette át az Álex irányítását, és azóta sok zarándok hálás fogadtatásáért.

Km 7,8. Bodenaya (Turistaszálló)

A szálló után átkelünk az N-634-es úton, és eltávolodunk a várostól, hogy hamarosan elérjük La Espinát . A ravatalozó után lemegyünk az útra, ahol minden szolgáltatás található. 2016 májusában itt avatták fel a zarándokok számára kialakított pihenőhelyet La Parada del Peregrino néven , ahol automaták, szendvicsek, gyógyszertár stb. (lásd a megfigyelések részt) . Juan Uría rámutat a Zarándoklatok Santiago de Compostelába című művébenhogy „La Espinában legalább két kórház volt”. Az egyik San Pedro kérésére, a másik pedig a Compostela-mérce függő. Ugyancsak Uría szerint két különböző útvonal indult La Espinából: az egyiket Tineo és Pola de Allande felé követtük, a másik pedig a part felé vezetett, hogy csatlakozzon a Camino del Norte-hoz.

Km 8,9. La Espina (Turistaszállók. Pihenőhely zarándokok számára. Bárok. Boltok. Gyógyszertár. Pénztár)

Az útvonal a Carmen által üzemeltetett El Cruce szálló mellett halad el, amelyet 2013 júniusában nyitottak meg. La Espinát elhagyva a körforgalomnál egy ösvényen haladunk jobbra, amely egy kőfal mellett halad. Ettől kezdve az év nagy részében a sár kerül a középpontba. Villámgyorsan elérjük La Peredát , Tineo tanácsának legkeletibb plébániáját, ahol Cristo de los Afligidos remetelakja található .

Km 10. La Pereda

Jobbra fordulunk a templom mellett, és felmegyünk a Reconco szökőkúthoz , amely az azonos nevű szomszédságában található. A lejtő felénél páratlan a kilátás a síkságra. Az ösvény a La Pereda plébániához tartozó több faluba vagy negyedbe vezet, mint például El Espín , Bedures (12,2 km) , ahol egy völgyben a Camino Primitivo legtöbbet fényképezett malmát látjuk, és La Millariega , melynek magja alatta található. a lábunkat. Öt perc múlva belépünk El Pedregalba , ahol kényelmesen megkötözve egy képzeletbeli őrző kutya fogad minket.

Km 12,8. A Pedregal

Az útiterv leereszkedik az AS-216-ra, ahol a 2013 végén bezárt bár volt, ennek a Tinetense plébániának a kijáratánál a 4-es kp áthaladása után egy kereszteződés mellett jobbra hagyjuk el az utat. 100 méter után balra fordulunk, elhatározva, hogy ismét szembe nézünk a sárral, ezúttal egy jó adag vízzel felnagyítva. Ez a Santa Eulalia - ig tartó közel 4 kilométeres szakasz , ahol alig vannak tereptárgyak közöttük, a Sierra de Tineo alatt helyezkedik el , kilátással a Sierra de La Curiscadától és az azonos nevű sokszögtől balra.

Km 16,9. Santa Eulalia

Anélkül, hogy elérnénk ezt a plébániát, közvetlenül a temető elérése előtt jobbra fordulunk. Felmegyünk egy szakaszon, balra hagyva Zarracín falut , és átkelünk a Ferroiro folyón . Körülbelül fél kilométerrel később elhaladunk San Roque első házai mellett (19. km) , majd megkerüljük a futballpályát, hogy elérjük a Campo de San Roque -t , ahol ennek a szent útépítőnek a remetelakja található. Ezen a sétányon ünneplik augusztus közepén San Roque nagy napját, amely egy népszerű étkezést és egy tekebajnokságot foglal magában. A Paseo de los Frailes mentén haladunk tovább, és közvetlenül a zarándokszobor elérése előtt , amelyet 2004-ben állítottak fel, és ahol a napórán ez olvasható:„viator horam aspice et abi viam tuam” (sétáló, nézd az időt, és menj tovább). Balra fordulunk, hogy lemenjünk a zarándokszállóra . Mater Christi - nek kereszteltékel a régi tineói kórház emlékére, amelyben a zarándokok Santa Anát tisztelték .