Oviedo - San Juan de Villapañada 30,5 km.

Ha első napra sok, akkor útközben megszállunk.

A 9. században II. Szűz Alfonz és kísérete által hagyott ösvényt követve Santiago el Mayor apostol nemrégiben felfedezett sírjához vezető úton a San Salvador-székesegyháztól kezdjük a zarándoklatot . Balra a Schultz utca mentén indul a Camino Primitivo ; a másik irányba a Camino del Norte vagy a Coast irányul . A járdát díszítő bronzkagylókat követve (a függőleges jelzések kétségtelenül többet segítettek volna), jobbra fordulunk a Calle Schultz-ra, a Calle San Juan -ra .

A Jovellanos utcába érünk, amelyen egyenesen áthaladunk a La Luna utcába. Követjük és csatlakozunk a Covadonga utcához , amely viszont a Melquiades Álvarezhez kötődik . Ez kapcsolódik a Calle de la Independencia -hoz . Az N-634-essel egybeeső, azonos nevű sugárút elhagyásakor balra fordulunk, és elhaladunk az Asturias és a Cervantes torony mellett . A sárga nyilak régóta várt jelenlétével átkelünk a Principe de Asturias sétálóutcán , amelyet az oviedóiak Plaza de La Losa néven ismernek . A Samuel Sánchez utcában ér véget , a pekingi olimpiai bajnok kerékpáros tiszteletére, majd a Calle de la Argañosán haladunk tovább. mentén halad tovább , amely Oviedo ezen híres kerületén halad keresztül. Ezen az úton egy jókora távolság megtétele után az El Choque bár mellett jobbra kanyarodunk, hogy átkeljünk a FEVE pályákon , ahol megtekintjük az első jakab-korszaki mérföldkövet (2,5 km).

A vágányok után, bár a munkálatok állásától függően, jobbra kanyarodunk a Calle Bermudo I El Diácono-ra. Később haladjon tovább balra a José María Fernández Buelta mentén, majd jobbra a Calle de Illas mentén, amely az Avenida de la Florida felé vezet. A 300 méterre található körforgalomnál található egy Santiago mint zarándok szobor, amelyet Pilar Fernández Carballedo asztúriai művész bronzból faragott . Egy játszótér után továbbhaladunk a Muros de Nalón utcán, és megkerülünk egy telket, hogy kijussunk a San Lázaro de Paniceres felé vezető helyi úton .

Km 4,6. San Lázaro de Paniceres (bár)

Hat oszlopos kenyérkosár fogad minket San Lázaróban, ahol malatéria működött a leprások ellátására. Megállhatunk megnézni a Naranco-hegyet , melynek tetején a Szent Szív szobra áll. A sierra olyan preromán templomoknak is otthont ad, mint a Santa María del Naranco és a San Miguel de Lillo . A helyi úton jobb oldalon hagyjuk el a La Brañát és a Pachucát , és mielőtt elérnénk a Las Campast , kitérőt teszünk Villamarba . Rétek, tölgyek, gesztenyefák és időnkénti babér között, egy helyi út és a hullámzó terephez igazodó kopott betonpályák mentén jutunk el Llampaxugához és Carmen kápolnájához .. Tarthatunk egy jól megérdemelt szünetet, és lenyomhatjuk a hitelesítő okiratot.

Km 7,1. Llamaxuga

Elhagyjuk a kápolnát, és jobbra fordulva meredek ereszkedésre indulunk. Bicigrinosok vigyázzatok, a pálya tele van nyomukkal! Átmegyünk a Huerta ösvényen , a hagyományos La Pipera mosdó mellé érkezünk , asztallal és pár paddal, és felmegyünk Llubrióba . Ezután meglátogatjuk Lloriana plébániáját , a Santa María templommal . A 12. században már dokumentálták, ma már nem látszik a legjobb változatának. Innen már látszik az Escamplero teteje. Lemegyünk az AS-232- re, hogy belépjünk La Bolguinába .

Km 8,8. A Bolguina (bár)

A csúcspont egy bár-étterem az út lábánál. Ugyanezzel az AS-232-vel érjük el Fabarín falut , ahol elhagyjuk az utat, hogy átkeljünk a Gallegos hídon a Nora folyón , a Nalón mellékfolyóján. Így búcsúzunk Oviedo önkormányzatától, hogy elérjük Las Reguerast . Visszatérünk az útra, hogy átkeljünk Gallegos városán, és vigyázat, mert a 7-es és a 8-as kilométerpont között jobbra hagyjuk az utat, hogy bejussunk az El Castañéu del Soldáu néven ismert helyre . A nagy gesztenyefákkal benépesített kellemes folyóparti ösvény a Quintos malomhoz vezet (11. km). Itt kezdődik egy meredek lejtő, amely Arroxos helye mellett halad el, és néhány méterrel a csúcstól az AS-232-ben ér véget. Jobbra hagyjuk a Casa Conchát, és az AS-234- es úton Valserába és Santullanoba térünk ki. Elhaladunk a Bar-Restaurant El Tendejón de Fernando mellett, ahol a szálló kulcsait veszik át, és a hentes-élelmiszerbolt mellett haladunk el . A szálló néhány méterrel később, egy bal oldali kerülőnél található.

Km 12,7. El Escamplero (Szálló. Vendégház. Bár. Bolt)

Követjük az AS-234-et, elhagyva Taraniellót , és balra hagyjuk az utat, mielőtt elérnénk az 1-es kp-t. Ismét leereszkedünk az AS-234-re, hogy bejussunk Valserába , a Fátima kápolnával az útiterv szélén (Km 13.8) . Miután áthaladtunk a remetelakon, elhagyjuk az utat, és egy aszfaltozott ösvényre lépünk, amely rétek és mészkődombok közötti völgyet keresztez. La Rabaza felé közeledve egy ösvényre lépünk, amely balról kezdődik. Ezen az úton haladunk Picarínig , ahol átkelünk az Andallón folyón (16. km) . Egy vágány vezet az úthoz, amely a vendégszerető Premoño városába vezet .

Km 17. Premoño

A bejáratnál található a szerény Santa Ana kápolna, amely a régi zarándokkórház egyetlen látható nyoma. 2013 decemberéig működött a Feliciano Bár, amely generációk óta szolgálta ki a sétálók sokaságát, de azóta bezárt. A jobb oldali utat egy kenyérkosár magasságában hagyjuk el, és egy gyönyörű gesztenyés-tölgyfák és gyümölcsfák közötti ösvényen ereszkedünk le az Ardaje völgye felé. A macskaköves szakasz elkerüli a Llonga patak zúgását . Hamarosan átvezetjük a kitérőt a Santa Eulalia de Valduno római fürdőhöz . átvezetjük az útitervtől mindössze 300 méterre találhatóUgyanebben a kitérőben, mindössze 150 méterre a Caminótól található a Casa Dylsia bár-üzlet, amely 2014 novemberében nyílt meg.

Km 18,1. Valduno (150 méterre a Caminótól) (Bár-Shop)

Egy füves ösvényen elérjük La Fuente -t , ahol az Alonso Pevida kastélyra bukkanunk . Kiérünk az útra és követjük azt jobbra, gyönyörködve a kilátásban a Nalón , a 140 kilométeres asztúriai leghosszabb folyóra. Így egy pillanat alatt megérkezünk Paladínba , ahol a jobb oldalon, 30 méterre található a Villa Palatina Hostel (bár, étterem és kávézó reggel 7:30-tól este 22:00-ig). Ezután átkelünk a Nalón egyik mellékfolyóján: el Soto .

Km 19,7. Paladin (szálló. étterem. bár)

Rátérünk az útra és átkelünk Puermán . Néhány száz méter múlva balra hagyjuk az aszfaltot, és elhaladunk az El Fornu néven ismert ház mellett . A Xanas gyaloghídon áthaladó folyóparti ösvény az AS-234-hez visz minket. Erre a veszélyes útszakaszra figyelve belépünk L'Arache-ba vagy Larachába .

Km 22. L'Arache (bár)

Az út egyik oldalán található az Aurina bár. Néhány méterrel behatolunk Candamo tanácsába, és átkelünk a Peñaflor hídon , amelyet 1586-ban a Nalón virulenciája pusztított el, és számos csata színhelye volt a szabadságharc alatt. Amint Juan Uría a közelben található Las Peregrinaciones a Santiago de Compostelában rámutatott, VII. Alfonso 1144-ben elrendelte egy szálló építését. A nem kevésbé veszélyes N-634-es útról indulva a román eredetű San Juan templom mellett érkeztünk meg. A gradoi tanácshoz tartozó Peñaflor előszoba .

Km 22,9. Penaflor

Lehagyjuk az országutat, és elérjük ezt a mintegy 250 lakosú plébániát. Legyen óvatos, mert 250 méter után jobbra kell fordulni és a sínek alá kell menni . Egy pálya keresztezi Grado termékeny síkságát, a Kubia és a Nalón medréből jól táplált művelési területet, bár az utóbbi évtizedekben hanyatlóban van. Gradoba San Pelayo szomszédságán keresztül lépünk be, ahol áthaladunk a síneken. Ezek után a Calle Ferrocarril mentén balra, majd a Calle del Puente mentén jobbra fordulunk. Átkelünk a Kubia folyón, és a főúton haladunk tovább. A San Antonio park mellett hagyjuk el a bal oldali sugárutat, hogy továbbjussunk a Moscón városházához, amely egy 1848-ban épült albiceleste épület.

Km 25,8. Végzettség (minden szolgáltatás)

Jobbra fordulunk, és továbbhaladunk a Dolores és a General Ponte téren a Cimadevilla utcára, amely közelebb visz minket az N-634-hez, amely egybeesik a Flórez Estrada sugárúttal.
Körülbelül 450 méterrel odébb balra hagyjuk az N-634-et, ahová Acevedo mutat . La Cruz szomszédságában van, ahol Uría szerint " határkeresztet állítottak , jelezve az út folytatását". Egy meredek sáv halad a szétszórt városrészek között, és szünetet tart a La Quintánál . Balra a távolban a Sierra del Aramo látható . Később átkelünk egy autópálya csomóponton, amely elmosta a villapañada plébánia fiziognómiáját, majd La Barrera utánEl Cascayal (28,4 km) szomszédságába érkezünk .

Hatszáz méterrel az El Valle szomszédságán való áthaladás után a San Juan de Villapañada szállóhoz vezető kitérőhöz érkezünk . Mielőtt elérnénk Villapañada vagy Leñapañada régi encomiendáját , amely a Jeruzsálemi Szent János Rendhez tartozott, áthaladunk La Reguera szomszédságán . A kórházi vezető Domingo Ugarte néhány éve vette át Don Leopoldótól a vezetést, és sikerült Villapañadát átitatnia egy lendületes jakobi szellemiséggel.

Km 30,5. San Juan de Villapañada (Turistaszálló)