O Pedrouzo - Santiago de Compostela 20 Km

A Pireneusok túloldalán töltött első napunk óta már megtett 755,3-hoz képest mindössze húsz kilométer. Messze, nagyon messze, bár még csak néhány hét telt el, már ott vannak a navarrai erdők, a riojai szőlők, a hatalmas kasztíliai fennsík. Még León hegyei és a mitikus O Cebreiro is, amelyen hét napja keltünk át. Santiago, a Plaza del Obradoiro és a katedrális, ami elé költözünk, az biztos, itt van a szomszédban.

A közmenedéket referenciaként tekintve az országút szélén sétálunk át a városon, majd a Rúa do Concello mentén jobbra kanyarodunk, ahol a Városháza is található , fél kilométert egyenesen haladunk, majd az iskolához érünk. és a sportpályák, kilencven fokkal balra fordulunk. A lehullott levelekkel borított földes ösvényen bejutunk egy eukaliptusz erdőbe, amelyet magunk mögött hagyva belépünk San Antónba, az Arca plébánián található faluba. A hely nevét egy tűz pusztított kápolnáról kapta (1,3 km) .

San Antón kijáratánál újabb erdő vár ránk. Őshonos tölgyfák és újraerdősített eukaliptuszfák, ömlesztve, most elkísérnek minket Amenal faluba , San Miguel de Pereira plébániájába. Aszfaltozott úton jutunk el, és a Brandelos folyón áthaladva egy alacsony hágón (3,7 km) keresztezzük az N-547- et, amelyet egy meredek lejtő követ, amely felmegy Cimadevila -ba, a Concello de O Pino utolsó magjába.

Km 4. Cimadevilla

A mászás több mint másfél kilométeren át tart, de sokkal megfizethetőbbé válik. Elértük azt a magasságot, ahol az A-54 és az N-634 lábához megyünk. Már nem csodálkozunk, ha látjuk, hogy az elválasztó kerítés tele van kis keresztekkel. Ez része a zarándoklat sajátosságainak. A bottal, a tökkel és a tengeri herkentyűvel faragott monolit jelzi Santiago városának bejáratát (6,3 km) . Körülvesszük a reptér kerületét, balra több sor jelzőfényt hagyva (6,7 km) , majd egy másodlagos úton keresztezve belépünk San Paióba , a Sabugueira plébánián található faluba.

Km 7,7. San Paio (bár)

Körülvesszük a Casa Quiant, egy aszfaltozott pálya mentén egy rövid lejtővel nézünk szembe, és jobbra megyünk a pályára, amely lefelé halad. Az alábbi változat áthaladása után tovább ereszkedünk a Sabugueira plébánia különböző falvaiban: A Esquipa és Lavacolla .

Km 9,5. Lavacolla (Bár. Bolt. Gyógyszertár)

Egy éles kanyar után elhaladunk a San Pelayo plébániatemplom mellett, amelyen az építési évszám látható: 1840. Ezután átkelünk az N-634a úton, és kitérünk Villamaior felé. Mindössze száz méteren belül átkelünk az ovákkal borított, Lavacolla-patakként ismert Sionlla folyón, ahol a zarándokok levetkőzik piszkos ruhájukról, és megmosakodnak a következő Santiagóba érkezésük előtt (10. km) .

Aszfaltozott pályán kényelmes mászásba kezdünk, ami a várható Monte do Gozo-nál ér véget. Először átkelünk Villamaior-n (11. km) , elhaladunk a TVG központja mellett (12,7 km) és 90 fokkal balra fordulunk, hogy ugyanezt megtegyük az RTVE területi központja mellett (13,5 km) . Kilencven fokkal jobbra fordulunk, és továbbhaladunk a San Marcos városiasodás felé, amely a Monte do Gozo előjátéka .

Km 14,8. San Marcos (bár üzlet)

Ahelyett, hogy egyenesen továbbhaladnánk, balra fordulva felmegyünk a Jakab-korszakban, 1993-ban emelt emlékműhöz, ugyanabban az évben, amikor felavatták a közeli zarándokszállót, amely a legnagyobb az egész Caminón, amely akár 300 fő befogadására is alkalmas. egy normál év és legfeljebb 800 egy Xacobeo. Innen nyílik az első kilátás Santiago-ra és katedrálisára.

Km 15,2. Monte do Gozo (Szálló. Bár. Bolt. Pénztár)

Visszatérünk az Úthoz, elhagyjuk a kijáratot a kávézóba és az étkezőkbe, és lementünk egy lépcsősorhoz. Közvetlenül ezután átkelünk az autópályán és a síneken egy hídon, és egyenesen haladunk tovább a hosszú San Lázaro utcán (16,7 km) , ahol a Galíciai Konferencia- és Kiállítási Központ és a San Lázaro zarándokszálló található, ahol többet aludhat . mint egy éjszaka. Csatlakozunk a Rúa do Valiño-hoz (17,7 km) , és egyenesen haladunk tovább a Rúa das Fontiñas és Rúa dos Concheiros mentén , ahol átkelünk az Avenida de Lugo-n. Ezután a San Pedro utca (19-es km) , amely az Aller Ulloa utca közlekedési lámpáinak kereszteződésében ér véget.

A Porta do Camiño helyéről a Rúa das Casas Reais - n keresztül jutunk be a történelmi negyedbe , amely felmegy a Praza de Cervantes -ig . A Rúa da Acibechería a Praza da Inmaculadára visz minket , ahol a San Martín Pinario kolostor található . Végül belépünk a Palota boltíve alá egy átjárón keresztül, ahol utcazenészek találkoznak játszani, hogy elérjük a Plaza del Obradoiro -tahol a kaland véget ér. Ahogy levesszük hátizsákjainkat, felfedezzük a nyugati homlokzat minden részletét, és a tér közepe felé vesszük az irányt. Nehéz nem izgulni. Santiago de Compostelába zarándokként megérkezni páratlan élmény, és úgy gondolom, hogy a világ körül tett számos utazásunk során kevés hasonlítható ehhez.