Lugo - Castrelo 19,7 Km

Elhagyjuk a Rúa das Noreast, és jobbra fordulva a Rúa San Pedro mentén haladunk. Mielőtt elérnénk a Plaza Mayort, elhaladunk Santiago plébániatemploma mellett , amely az egykori Santa María kolostor. Átmegyünk a Plaza Mayoron (az árkádok alatt több korán nyitó kávézó is található), ahol a Városháza áll , egy gyönyörű barokk építmény 1738-ból. A Plaza végén lemegyünk Luis Pimentel költő lépcsőin, és elérjük a Plaza de Santa María. Itt áll a Püspöki Palota és a Santa María-székesegyház. Építését 1129-ben kezdték meg, de a 14., 16. és 18. századi sok későbbi kiegészítés révén a primitív román stílusú templom barokk és neoklasszikus alakját adta. Egyenesen haladunk tovább, közel a katedrálishoz, és úgy döntünk, hogy elhagyjuk a fallal körülvett területet a Puerta de Santiago-n vagy a Puerta del Póstigo -n keresztül , amely már a római munkában is megvolt. Megjegyzendő, hogy a székesegyháztól a tengeri herkentyűk a Miñá-kapuhoz is vezetik az útvonalat , ami az eredeti volt, hiszen a San Miguel kórház (0,6 km) közelében volt .

A Puerta de Santiago mellett lemegyünk a Rúa Santiago-n, majd egy kicsit tovább megyünk lefelé a Calzada da Ponte lépcsőjén. Elhaladunk a Ronda del Carmen, majd az N-VI alatt, hogy gyorsan elérjük az 1. századi római hidat a Miño felett . 2013-ban sikeresen felújították az Antonine-útvonal XIX. római útját, amely összeköti Lucus Augustit Bracara Augustával . A híd oldalán található a Roots & Boots szálló (1,5 km) . A híd kijáratánál jobbra fordulunk a Vella da Ponte és a Fermín Rivera utcákon, és gyönyörködünk a folyón, melynek partjait bodzafák borítják. Így érkeztünk a szökőkút mellé és aSan Lázaro kápolnája, ahol a leprások kórháza volt , más néven lazarettók vagy malateríák.

Km 2,3. San Lázaro (bárok)

A 100,96 kilométeres mérföldkő mellett balra fordulunk és megkezdjük az emelkedőt a Louzaneta tetejére egy lakónegyed mellett . Az ereszkedés egy helyi pályán folytatódik az N-540- ig, amelyen egy alagúton (3,9 km) áthaladunk . Átkelünk a Louzaneta urbanizáción, hogy később átkeljünk az LU-232- n . A kereszteződést elhagyva az LU-P-2901 -es úton haladunk Burgo, San Román és Palas de Rei irányába. Ez lesz az útmutatónk a következő két szakaszban (5. km) .

Az aszfalt elkerülése érdekében a jobb vállon haladó utat használjuk. Elhagyjuk Santo Matíast, az O Veral plébánián, jobbra (valamivel több mint fél kilométerre, szintén jobb oldalon található a Castro de Rebordaos ), és továbbhaladunk San Xoán do Alto plébánia területén Seoane - ig . amely az úttól néhány méterre látható plébániatemplomát védi .

Km 7,5. Seoane

Folytatjuk utunkat a Mera vidékein keresztül, és Carrigueiroson keresztül elérjük O Burgo plébániáját , a Casa Grande de Carrigueiros néven ismert vidéki házzal (9. km) . Nem messze tőle a San Bartolomé do Burgo kápolna . Fél kilométerrel később elhaladunk a Fonte de Ribicás mellett , és felmegyünk San Vicenzo do Burgo -ba . A Bar As Searas ( van egy brosúra a Santa Baia de Bóveda látogatásáról ) a jobb oldalon található, 100 méterre a Caminótól. Szintén a 18. századi barokk templom , amit érdemes meglátogatni.

Km 9,9. San Vincenzo do Burgo (bár)

Az LU-P-2901 továbbra is hűséges társ. Párhuzamos út nélkül már csak az aszfalt marad. Belépünk Poutomillos plébánia határába , és jobbra hagyjuk a Santa Baia (Sta. Eulalia) de Bóveda (11,8 km) kitérőt . Kár, hogy nincs közelebb a Camino-hoz. A bóvédai plébániatemplom alatt 1926-ban előkerült késő római korból származó templom vagy fürdőhely, korabeli falfestményekkel. Valószínűleg Cibeles istennő imádatának helye.

Szem! mert a Santa Baia felé vezető kitérő után 900 méterrel (bal kemény vállon haladva könnyű áthaladni) jobbra kell hagyni az utat. E kongosztrák áldott árnyéka , az első Lugo óta. Átkelünk a Mendo patakon , és belépünk Bacurínba , amely egy castro lábánál található.

Km 13,5. Bacurin

Fél kilométerrel odébb 100 méterrel jobbra fordulhatunk le a Caminóról, hogy megnézzük a román stílusú San Miguel templomot . 1160-ban már említik, az azonos nevű uradalom mellett található. A borongós corredoiras óvóhelyén valamivel később kiértünk az útra. Az útvonal most az O Paso háza és a Kórház mellett halad el, amelyek a Lugo-i San Pedro de Mera plébánia helyei . A Santiago felé vezető 87,161 km-nél jobbra hagyjuk az utat, azonnal visszatérünk rá, hogy elhaladjunk San Pedro de Abaixo mellett és elérjük Taboeirót .

Km 17,7. Taboeiro (hagyományos galíciai ételek fogadója 250 méterrel a Crecente felé vezető úton)

Áthaladunk a Crecente felé vezető kitérőn, és továbbhaladunk az úton anélkül, hogy szem elől tévesztenénk a San Romao da Retorta templomot . Már a guntíni tanácsban vagyunk. San Romao szállóihoz a Xunta és egy privát is van, jobbra kell fordulni. A templom körül a magba érkezünk, ahol egy bár és néhány élelmiszer árusítása lesz.

Km 18,8. San Romao da Retorta (Taverna)

A mérföldkő másolata után átkelünk egy úton, és néhány perc múlva megérkezünk a Castrelo -i hostelek mellé .

Km 19,7. Castrelo (Turistaszállók)