La Mesa - Grandas de Salime 16,8 km

Rövid szakasz, amelyet a Grandas de Salime víztározóhoz vezető hosszú ereszkedés jellemez.

Ugyanazon hostelből folytattuk a helyi ösvényt, amely La Mesába vezetett. Szembenézünk egy 150 méteres eséssel, amely körülveszi a Coriscos sziklát, amelyet egy nagy szélmalomsor szegez. A megálló után leereszkedünk Buspol helyére .

Km 2,3. Buspol

A farm mellett található a Santa Marina kápolna , amely egy szigorú, mégis gyönyörű kő- és palalemezes építmény. Valószínűleg az ezen a helyen említett zarándokkórház része volt . A 14. századból származó harang már nem tölti be a haranglábat. Az ajtón át azonban megpillanthatjuk az oltárképet alkotó három színes faragványt. A hátsó kapun átkelve megkezdjük a hosszú ereszkedést a Navia vízgyűjtőjébe . Ahogy veszítünk métereket, Grandas de Salime eltűnik a szemünk elől.

Előtte 760 méter negatív lejtő a Salime-gátig. Magasságot veszítünk a lejtőn, seprűvel és alacsony bozóttal borítva, és egy újra benépesült fenyves. Körülbelül 45 perccel később Buspoltól egy állakás található néhány szánkóval az erdei ösvény mentén. Balra látható az a kitérő, amelyen évekkel ezelőtt hajóval keltek át a víztározón az elárasztott Salime város széléről (5,9 km) . Egy kilométerrel odébb egy kanyarban és a napsütötte lejtőn van egy cortín , egy kör alakú kőfal, amely a kaptárak medvék elleni védelmét szolgálja (6,9 km) . Egy szakaszon elhaladunk egy kereszt mellett, majd 400 méterrel tovább, vigyázat, balra teszünk kitérőt, ami egy pompás gesztenyeligetbe taszít bennünket(8.1) .

Többszöri kanyarodás után kiérünk az AS-14- re , amit követünk a gát irányába. Mielőtt elérnénk, betérhetünk a Boca de la Ballenába , a Vaquero Turcios által tervezett függő kilátóba, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a 128 méter magas gátra. Aztán végre átkelünk ezen az 1953-ban felavatott víztározón.

Km 10. Salime-víztározó (Hotel-Bar-Restaurant 1 km-rel később)

A következő 4,5 kilométeren az AS-14 kalauzolja lépéseinket. Egy kilométerrel tovább haladunk a Hotel Las Grandas mellett, amely Vistalegre városában (11.1 km) található . A környezet által elvont aszfaltkilométereket hagyjuk elhaladni és a pénjamói kitérő mellett kb. 200 méterrel balra hagyjuk az AS-14-et (14,5 km). Az arreón, amely egy nagyon meredek ösvényhez vezet, átadja helyét egy bukolikus erdős ösvénynek, amely Grandas de Salime -ba vezet . Az első kitérőt jobbra téve beérünk a Ferreiro sugárútra, a Néprajzi Múzeum mellett, és elérjük a Városházát ., ahol a régi szálló volt. Ha a jelenlegire szeretne menni, az Avenida de la Costa (AS-12) sugárúton haladjon jobbra.