Grandas de Salime - Padrón 28,1 km

Puerto del Acebo tetejére érve, ahol ez a bokor nő, a Camino Primitivo belép Lugo tartományba. Közel 170 kilométer van hátra Composteláig.

Fontos megjegyzések! : Paradanovában (24,4 km) valaki A Fonsagradát jelölte meg az A Pobra de Burón felé vezető mérföldkövön, és már több zarándokcsoport is eltévedt. Amikor Paradanovában meglátja a több száz méter magasan fekvő A Fonsagradát, követnie kell a mérföldkövet az út bal oldalán, amely a Camín da Granxán felmegy A Fonsagradába.

Az A Fonsagrada mögött található Padrón nyilvános szálló ZÁRVA tart . Most A Fonsagrada kellős közepén található, 2017 nyarán felavatott Xunta új szállója biztosítja szolgáltatásait.

Grandas de Salime (minden szolgáltatás)

A szállóból visszatérünk San Salvador egykori főiskolai templomába . Pascual Madoz Földrajzi, Statisztikai, Történelmi Szótárában azt írja, hogy erről a templomról „valamiért azt mondják, hogy a templomosoké volt, és talán ebben a városban lenne egy vendégház a sírhoz látogató zarándokok számára. Santiago". Azonnal átmegyünk az úton, és arra az utcára megyünk, ahol a 18. századi Carmen kápolna található , amely az Álvarez de Linera vonalhoz kapcsolódik. A következő elágazásnál balra haladunk, és egy füves ösvényen haladunk előre az AS-28 melletti tölgyes alatt . A Farrapa falu magasságában érünk erre ki (1,2 km). Tovább haladunk Escanlares és Robledo, valamint néhány tejipar melletti kitérőn. A kanyar után keresztezzük az AS-28-at, és egy pályán haladunk tovább, áthaladunk Xuntacasán , és megérkezünk Cereixeirába , ahol van néhány bár: Casa Federico és La Parrilla.

Km 3.2. Cereixeira (bárok)

Cereixeira kijáratánál egy másik füves ösvényen haladunk, amely több kanyar után a La Esperanza kápolnához vezet (4,5 km) . Malneira falu a jobb oldalon található. Innen Castróig van egy tölgyes alatti szakasz és egy kövezett pálya, amely a Sandra, Juan és Natalia által vezetett ifjúsági szállóhoz vezet.

Km 5,5. Castro (bár-étterem-szálló. Szálloda)

A város mellett található a Chao Samartín castro , egy bronzkori település Kr.e. 800-ból, elhaladunk a falusi templom és a Chao Samartín hotel mellett, átkelünk egy úton, elhagyva ezt a magot. Visszatérünk az utakra. Balra hagyjuk el Padrairát , majd továbbhaladva találkozunk San Lázaro kápolnával , egy régi lazarettóval (7,1 km) . Körülbelül 10 perccel később visszatérünk az AS-28-hoz, és elhaladunk Gestoselo mellett.

Km 7,9. mutasd meg

Bár pillanatnyilag elnyújtott, innentől kezd szembetűnőbb lenni az Acebo kikötőjébe vezető feljutás. Közúton járjuk be azt a 2,2 kilométeres szakaszt, amely Peñafontétól választ el bennünket , az utolsó asztúriai magot, amelyet meglátogatunk. A bejáratnál elhagyjuk az aszfaltot, és felmegyünk a Santa María Magdalena templomhoz , melynek karzatos átriuma pihenésre hív. A templom mellett van a szökőkút, szóval ne felejtsünk el inni és feltölteni a kantint. Az 1110-es magasságig még több mint 250 méteres egyenetlenséget kell leküzdenünk.

Km 10,1. Penafonte

Nem térünk vissza az útra, hanem folytatjuk a mászást a Monte do Zarro lejtőjén . Az első rámpák kivételével meglehetősen könnyű szakasz. Ismét kijövünk az AS-28-ra, és átkelünk rajta Bustelo del Camín irányába . Ezután a bekötőút tövében nyitunk egy kaput, és elindulunk az ösvényen, amely a réten keresztül halad. A Monte da Curiscada -ra való feljutás több erőfeszítést igényel, még többet kell állni a szélturbinák sora előtt. Egy másik kapu elhaladása után befejezzük az emelkedő utolsó métereit (13. km) .

Egy meg nem határozott ponton, a még több mint 12 kilométerre lévő Fonsagrada első megtekintése után búcsút veszünk Asztúriától, hogy üdvözöljük Galíciát. Délen, balra, néhány kilométerre egyenes vonalban található a Sierra de Piedras Apañadas , amelyet talán így neveztek el, ahogy Uría a Las Peregrinaciones a Santiago de Compostelában tükrözi , mert ott egy halom kő lenne, amelyet a sétálók, mint a Cruz de Ferróban. Elől már látszik a több mint 12 kilométerre lévő Fonsagrada. Lemegyünk a Venta do Acebo melletti útra , ahol az első galíciai jelző található. Asztúriával ellentétben még ebben sem tudunk megegyezni, most a héj nyitott részére kell ügyelni.

Km 14,5. Holly Sale (bár-üzlet)

La Venta mögött, melynek órái beláthatatlanok, egy magyalfákkal ( Ilex aquifolium ) teli ösvény indul, amelyen a helynév látható. Egy rövid lejtő után a pálya megközelíti az LU-701-et és párhuzamosan fut vele, így érkezik meg Cabreira , a Monteseiro plébánia egyik helyére, amely már az A Fonsagrada tanácshoz tartozik.

Km 16,5. cabreira

A pálya a Fonfría felé vezető úton folytatódik. Közvetlenül a mag előtt elhaladtunk a jeges forrás mellett. Fonfría a San Juan Lovagrend megbízásából egy kórházat tartott fenn.

Km 18,6. fonfría

Az utolsó házak mellett balra fordulunk, és egy kompakt pályán haladunk tovább, ahol az egyik jakab-korszaki tereptárgy 165 990 kilométert jelez Santiago-ig. Egy időre megfeledkeztünk a Penoucos hegyen átvezető útról . Ez az utolsó szakasz ismét az LU-701-nél ér véget Barbeitosnál . Itt található a Catro Ventos fogadó, ahol grillezett húsokat és környékbeli specialitásokat kóstolhatunk.

Km 20,2. Barbeitos (fogadó)

Barbeitosban átmegyünk az úton, és egy fenyőerdő szélén haladva haladunk Silvelába , amely San Martín de Suarna plébániájában található. Itt ismét átkelünk az LU-701-en, majd később elérjük Santa Bárbara remetelakját . Közvetlenül fölötte van egy kilátó és egy pad, ahol le lehet ülni.

Km 21,9. Santa Bárbara-Silvela remeteség

Egy másik séta, amely az út felett fut, Paradanovához , egy másik Suarna folyóhoz visz minket. Ezen a kereszteződésen a jakab-kori útiterv korábban A Proba de Burónba vezetett , amely 1835-ig Fonsagrada önkormányzatának fővárosi státuszát viselte. Jelenleg a zarándokok majdnem 100%-a megy fel A Fonsagradába.

Km 24,4. paradanova

Már érezve a színpad súlyát, a Santa Cruz kápolna mögött két táblát látunk ! A bal oldalon, a San Martín de Suarna felé vezető pálya mellett kezdődik a Camín da Granxa . Ez az a lehetőség, amit követnünk kell! Ez a legrégebbi, 400 méterrel rövidebb, és nem minden erőfeszítés nélkül felemelkedik az A Fonsagrada bejáratához. Figyelem: A másik lehetőséget, amely keresztezi az utat, nem szabad megragadni, mert az A Pobra de Burónhoz vezet.

Km 26,3. A Fonsagrada (minden szolgáltatás)

Ugyanabban az A Fonsagradában már több magánszálló is található. A Xuntáé a padróni plébánián található, csaknem két kilométerrel előrébb. Ahhoz, hogy elérjük, a fő Avenida de Galicia-t követjük, majd a benzinkút után a Calle de las Rodas-t követjük, hogy később rákanyarodjunk az útra. A legegyszerűbb, ha ezen haladunk tovább egészen a szállóig, az út lábához.

Km 28,1. Padrón (zarándokszálló)