Erdélyi kirándulás

Egyesületünk a Kecskeméti ILCO Egyesülettel részt vett a szeptember 2. 3. 4.-én a Nyíregyházi ILCO Egyesület által szervezett erdélyi kiránduláson. Mivel korán indult az egyesült csapat Erdélybe, mi már előző nap Nyíregyháza – Sóstóra érkeztünk szálláshelyünkre. Változatos program részesei voltunk ebben a számunkra ismeretlen üdülő övezetben, ki állatkertbe, ki a skanzenbe és volt aki a fürdőben töltötte a délutánt. .
Az erdélyi kirándulásunk első megállója a magyar emlékekben gazdag Nagyváradon volt, ahol megtekintettük a Püspöki Palotát, a Székesegyházat és Ady által megörökített Kanonoksort. Utunkat Félix fürdő felé vettük. Az Érc hegységen át az Aranyos folyó mentén Kapaszkodtunk fel a természetvédelmi területen útépítéssel akadályoztatva. Gyönyörű alpesi jellegű tájon vezetett az út Torockóra. Megérkezve mindnyájunkat lenyűgözött a helység. Szállást a faluközpontban igényesen kialakított falusi vendéglátóhelyen kaptuk. Ugyanitt finom jellegzetes ételekkel fogadtak.
Másnap Gyulafehérvár kitűnően felújított belvárosát néztük meg, majd felmentünk a magyar irodalomból jól ismert ballada székhelyére, Dévára. Az élményt fokozta Marika által előadott Kőműves Kelemen ballada.
Nagyszeben nevezetességeivel való ismerkedés zárta az aznapi kirándulást. Mindkét esti vacsora jó hangulatú nótázással, tánccal zárult. A reggelik sem egyszerűen fejeződtek be, Magdika vezényletével ülve tornagyakorlatokat végeztünk, ami meglepően jól esett mindenkinek.
A 3. nap Torockó egykori bányaváros múzeumát néztük meg, mielőtt elindultunk Tordára a sóbányába. A bánya mélyére hosszú várakozással, lifttel a fiatalosabbak gyalog jutottak le. A hatalmas bányaterek ámulattal töltöttek el.
Utunk Csucsán át vezetett hazafelé, ahol alkalmunk volt Ady és felesége életének egy helyszínét is benézni. A Király-hágónál búcsúztunk a tájtól és a 3 kellemes nap élményeitől. Külön köszönet Géci Ferencnének Évikének, aki sok – sok érdekes irodalmi és történelmi ismerettel gazdagított minket, szép versekkel, idézetekkel megtűzdelve. Jó hangulatban énekszóval tértünk haza. A fotókat Kémeri Júlia készítette.

Ez reggeli torna, nem szavazás